Lab9 ProtectPlan

Het Lab9 ProtectPlan. Service verzekerd.

Ben je van plan een nieuwe iPhone, iPad of Apple Watch kopen? Een ongelukje is snel gebeurd. Daarom biedt Lab9 je de mogelijkheid om je nieuwe toestel binnen de 7 dagen na aankoop te verzekeren via het Lab9 ProtectPlan.

De verzekeraar is Atlas Insurance PCC.
De verzekeringstussenpersoon is Aftersales Group. Lab9 is de aanbieder van het Lab9 ProtectPlan.

  • Waar ben je tegen beschermd?


    Ongeval: Schade als gevolg van val-, klem-, stoot- en/of vochtschade. Uw verzekerde apparatuur en accessoires zullen worden gerepareerd of vervangen door vervangende apparatuur van gelijke functionaliteit.

    Diefstal uit een afgesloten ruimte met braak. Uw verzekerde apparatuur en accessoires zullen worden vervangen door vervangende apparatuur van gelijke functionaliteit.

    ✅ Beroving met geweld of onder bedreiging van geweld. Uw verzekerde apparatuur en accessoires zullen worden vervangen door vervangende apparatuur van gelijke functionaliteit.

    ✅ Accessoires zijn mee verzekerd tot een maximale waarde van € 150,- in totaal, voor accessoires beschadigd of gestolen op hetzelfde moment als de verzekerde apparatuur.

    Wereldwijd: Schadegevallen in België en tijdens een tijdelijk verblijf van de klant / gebruiker van de apparatuur in het buitenland, op voorwaarde dat hij tijdens dit verblijf zijn hoofdverblijfplaats in België behoudt.

    ✅ Franchise: In tegenstelling tot de meeste verzekeringen is er geen franchise van toepassing. De hele schade wordt vergoed.

    ✅ Meer info vind je in de Algemene Voorwaarden van het Lab9 ProtectPlan.

  • Waar ben je niet tegen beschermd?


    ❌ Cosmetische schade aan verzekerde apparatuur, zoals krassen, schrammen en deuken, die de normale functionaliteit niet beïnvloeden.

    ❌ Diefstal van de apparatuur zonder braak of (dreiging met) geweld, waaronder gauwdiefstal of zakkenrollerij.

    ❌ Verlies of verdwijning van het verzekerde apparaat.

    Schade veroorzaakt door slijtage, waaronder slijtage van de batterij.

    ❌  Schade aan apparatuur die in een eerdere instantie is gerepareerd door een partij die daartoe niet officieel is geautoriseerd door Apple.

    ❌  Schade ontstaan door nalatigheid, in het bijzonder het buiten achterlaten van de apparatuur bij slechte weersomstandigheden, het onbeheerd achterlaten van het Verzekerde en het achterlaten van het verzekerde apparaat in een publiek toegankelijke ruimte die niet is afgesloten.

    ❌  Schade die met opzet door de verzekerde, of door derden met toestemming van de verzekerde, is toegebracht.

    ❌ Meer info vind je in de Algemene Voorwaarden van het Lab9 ProtectPlan FIX.

  • Wat moet je doen bij diefstal met braak en/of geweld of opzettelijke schade?


    01
      Binnen 72 uur na ontdekking een proces-verbaal laten opmaken door de politie of indien die termijn onhaalbaar is, zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk een proces-verbaal laten opmaken bij de politie.

     

    02  Binnen 72 uur na ontdekking melden bij Aftersales Group of indien die termijn onhaalbaar is, zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk na ontdekking melden bij Aftersales Group door te bellen naar 078 15 63 73, of als u in het buitenland bent op het nummer +32 78 15 63 73. Het proces-verbaal meld je aan Aftersales Group via mail: lab9@aftersalesnl.nl Vermeld daarin zeker het polisnummer van je verzekering dat je op je polisblad vindt.

     

    03  Daarna ontvang je een mail van Aftersales Group waarin je claim goed- of afgekeurd wordt. Neem die mail en (indien mogelijk) ook het toestel mee naar de Lab9-winkel om snel geholpen te worden.

  • Wat moet je doen bij schade door ongeval of een materiaal- of fabricagefout?


    01  Binnen de 14 dagen na de ontdekking van het ongeval of een materiaal- of fabricagefout of indien dit niet mogelijk is, zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk de verzekeringsmaatschappij bellen op het nummer 078 15 63 73. Vermeld daarin zeker het polisnummer van je verzekering dat je op je polisblad vindt.

     

    02  Daarna ontvang je een mail van Aftersales Group waarin je claim goed- of afgekeurd wordt. Neem die mail en het toestel mee naar de Lab9-winkel om zo snel mogelijk geholpen te worden.

Alle informatie, de definities, waartegen je wel en waartegen je niet beschermd bent, lees je in de Algemene voorwaarden van het Lab9 ProtectPlan voor iPhone, iPad en Apple Watch.

Algemene informatie over het Lab9 ProtectPlan:

01  De Lab9 verzekering (hierna genoemd: Lab9 ProtectPlan) is een product van Atlas Insurance PCC Ltd, een vennootschap naar Maltees recht met maatschappelijk zetel te 47-50 Ta’ Xbiex Seafront, Ta’ Xbiex XBX 1021, Malta. Atlas Insurance PCC is geautoriseerd door de Maltese Financial Services Authority, Notabile Road, Ħ’Attard BKR 3000, Malta, Tel.: +356 2144 1155, https://www.mfsa.com.mt/ (C5601). Zij handelt in België onder de vrijheid van dienstverrichting en is ingeschreven bij de Nationale Bank van België onder nummer 2856 (NBB - Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel, www.nbb.be). Op het Lab9 ProtectPlan is het Belgisch recht van toepassing.
02  Het Lab9 ProtectPlan is een elektronicaverzekering tegen schade en bepaalde vormen van diefstal.
03  Voor een offerte van het Lab9 ProtectPlan kun je terecht in een van de Lab9 verkooppunten, uiterlijk 7 dagen na aanschaf van je apparatuur bij Lab9.
04  Het Lab9 ProtectPlan geldt voor een minimale looptijd van 1 jaar. De polis wordt stilzwijgend verlengd tenzij deze tijdig wordt opgezegd. Hierbij geldt voor de verzekeraar een opzegtermijn van minimaal 3 maanden voor de hoofdvervaldag. Voor jou geldt een opzegtermijn van 14 dagen en na afloop van het eerste jaar mag jij de polis iedere maand opzeggen.
05  Atlas Gemini zal al het mogelijke doen om u van een perfecte, professionele en betrouwbare service te voorzien. Indien u onverhoopt een klacht heeft over deze service kunt u deze te allen tijde melden bij de Ombudsman voor Verzekeringen, De Meeûssquare 35, 1000 Brussel, België, 0032 (2)5475871, info@ombudsman.be. Uiteraard kunt u uw klacht ook melden bij Aftersales Group BV, die handelt in naam van Atlas Gemini als administrateur van de polis. U kunt contact opnemen met Aftersales Group via de telefoon op 078 15 63 73, of per e-mail op Lab9@Aftersalesnl.nl. Het postadres van Aftersales Group is: Achter de Tolbrug 151 5211 SM ’s-Hertogenbosch Nederland.
06  De verzekeraar is Atlas Insurance PCC. De verzekeringstussenpersoon is Aftersales Group. Lab9 is de vrijgestelde nevenverzekeringtussenpersoon.
07  Het is heel belangrijk dat je het IPID-formulier en de algemene voorwaarden doorneemt voor het afsluiten van het Lab9 ProtectPlan. Beide formuleren liggen klaar in de winkel en kan je hieronder alvast downloaden.

Algemene Voorwaarden Lab9 ProtectPlan
IPID-formulier Lab9 ProtectPlan

08  Atlas Insurance PCC Limited is de drager van het risico. Atlas Insurance PCC Limited (Hierna “Atlas”) is een verzekeringsmaatschappij opgericht in Malta (registratienummer C 5601) en wordt gereguleerd door de Malta Financial Services Authority. Atlas Insurance PCC Limited is gevestigd op 47-50 Ta’ Xbiex Seafront, Ta’ Xbiex XBX 1021, Malta. Atlas Insurance PCC handelt in België onder de vrijheid van dienstverrichting en is ingeschreven bij de Nationale Bank van België onder nummer 2856. Aftersales Group NV (Hierna “Aftersales”) treedt op als verzekeringstussenpersoon verantwoordelijk voor de premie-incasso, administratie, claim validatie en claim fulfilment. Aftersales is een vennootschap naar Nederlands recht met maatschappelijke zetel te 151 Achter de Tolbrug, 5211 SM ’s-Hertogenbosch, Nederlands. Zij is ingeschreven bij de Nederlandse toezichthouder AFM onder nummer 12042867. Zij is toegelaten om activiteiten uit te oefenen in België onder de vrijheid van dienstverrichting en ingeschreven bij de FSMA onder nummer 12042867. Lab9 treedt op als vrijgestelde nevenverzekeringstussenpersoon.