iPhone hersteldienst | Lab9 - Apple Premium Partner

iPhone service en reparatie

We zijn er om te helpen. Onze gecertificeerde technici lossen je hardware- en softwareproblemen op. Ze zorgen voor een vakkundige herstelling van je iPhone, met uitsluitend originele Apple onderdelen, zowel binnen als buiten garantie.

Herstelling aanmelden

Hoeveel kost een iPhone herstelling?

Lab9 voert alle iPhone reparaties uit met uitsluitend originele Apple-onderdelen. Als je je iPhone laat herstellen bij Lab9 ben je er bovendien zeker van dat dit geen invloed heeft op de eventuele resterende garantie van de iPhone.

Is je iPhone buiten garantie, dan wordt er eerst een diagnosekost van € 30 aangerekend. Na een grondige diagnose door onze certified engineers wordt een bestek meegedeeld. Als je iPhone zich nog binnen de garantieperiode bevindt, worden geen kosten aangerekend, tenzij de diagnose wijst op een defect door eigen toedoen, verkeerd gebruik of op accidentele schade.

Als je beslist om de herstelling niet uit te voeren en je koopt een nieuw toestel in een Lab9-winkel, dan worden de bestekkosten in mindering gebracht bij de aankoop van je nieuwe toestel.

Sommige defecten vereisen een vervanging van het volledige toestel en dan spreken we van een omruiling of full unit swap.

iPhone Vervangen batterij Herstellen scherm Omruiling (full unit swap)
iPhone SE 1st gen. € 89 € - € -
iPhone SE 2nd gen. € 89 € 219 € 359
iPhone SE 3rd gen. € 89 € 219 € 419
iPhone 6 € 89 € - € 389
iPhone 6s € 89 € 219 € 389
iPhone 6 Plus € 89 € - € -
iPhone 6s Plus € 89 € 239 € 419
iPhone 7 € 89 € 219 € 409
iPhone 7 Plus € 89 € 239 € 439
iPhone 8 € 89 € 219 € 439
iPhone 8 Plus € 89 € 239 € 439
iPhone X / XS € 99 € 409 € 699
iPhone XS Max € 99 € 479 € 769
iPhone XR / 11 € 99 € 269 € 439
iPhone 11 Pro € 99 € 409 € 699
iPhone 11 Pro Max € 99 € 479 € 769
iPhone 12 mini € 99 € 339 € 439
iPhone 12 € 99 € 409 € 529
iPhone 12 Pro € 99 € 409 € 699
iPhone 12 Pro Max € 99 € 479 € 769
iPhone 13 mini € 99 € 339 € 439
iPhone 13 € 99 € 409 € 529
iPhone 13 Pro € 99 € 409 € 699
iPhone 13 Pro Max € 99 € 479 € 769
iPhone 14 € 109 € 409 € 699
iPhone 14 Plus € 109 € 479 € 769
iPhone 14 Pro € 109 € 479 € 849
iPhone 14 Pro Max € 109 € 559 € 909
iPhone 15 € 109 € 419 € 699
iPhone 15 Plus € 109 € 499 € 769
iPhone 15 Pro € 109 € 499 € 849
iPhone 15 Pro Max € 109 € 589 € 909
iPhone 16 € 109 € 449 € 699
iPhone 16 Plus € 109 € 529 € 769
iPhone 16 Pro € 119 € 529 € 849
iPhone 16 Pro Max € 119 € 629 € 949

 

  • Maak een service-afspraak

    Is je iPhone defect? Meld dit aan onze technische dienst, die contact met je zal opnemen om concreet af te spreken wanneer je kan langskomen met je toestel in de winkel.

    Herstelling aanmelden 
  • Status van je herstelling

    Wil je weten wat er met je iPhone gebeurt? Gebruik onze online tool om het verloop van je herstelling op te volgen. Eens afgerond, zal een medewerker van de technische dienst je contacteren.

    Status opvragen 

iPhone service

'Same-day' schermherstelling

Is het scherm van je iPhone defect? Maak een afspraak met onze Apple experts en ze zorgen er voor dat je je toestel, op aanvraag, nog dezelfde dag hersteld terug in je bezit hebt.

Herstelling aanmelden
  • 01

    Maak vooraf een reservekopie. Hoewel we steeds met de grootste zorg omgaan met je toestel en data, kan Lab9 niet aansprakelijk gesteld worden voor verlies van gegevens.

  • 02

    Indien je toestel niet bij Lab9 gekocht werd maar wel nog binnen garantie is, dan zullen we het originele aankoopbewijs nodig hebben om de herstelling vlot te kunnen uitvoeren.

  • 03

    Zorg dat je al je nodige logingegevens nog weet of bij de hand hebt. Deze zijn in de meeste gevallen nodig om je toestel te kunnen testen en een correcte diagnose te stellen.

  • 04

    Schakel de Zoek mijn-functionaliteit (Find my) uit. Als dit nog actief is, dan kan er geen herstelling uitgevoerd worden op je toestel.

    Hier lees je hoe je dit doet.

iPhone service

Gratis screenprotector

Wanneer je je iPhone buiten garantie laat herstellen, installeren we na de herstelling een gratis Belkin screen protector als extra service. *Niet geldig bij een omruiling (full unit swap).

Herstelling aanmelden

Winkels in je buurt

Met 31 Lab9-winkels is er altijd een Apple expert in je buurt.
We helpen je graag!

Vind een winkel

FAQ

Veelgestelde vragen

Dat kan enkel indien je via het contactformulier op deze pagina je herstelling aanmeldt en je erbij vermeldt dat je hiervoor graag een afspraak zou willen maken om te wachten op de herstelling. Een medewerker van onze technische dienst zal je daarna contacteren om deze afspraak te plannen.

Opgelet: indien je via de publieke agenda van Apple een herstelling aanmeldt op een bepaalde datum in een van onze winkels, is dit in geen geval een garantie op een herstelling dezelfde dag. Dit is enkel een afspraak om je defecte toestel binnen te brengen.

De gemiddelde hersteltermijn is 3 werkdagen. De volgende zaken hebben invloed op de hersteltermijn:

  • De beschikbaarheid van gegevens zoals wachtwoorden.
  • De leveringstermijn van Apple onderdelen.
  • Hoe lang het duurt vooraleer je het bestek goedkeurt (bij een herstelling buiten garantie).
  • Het al dan niet geactiveerd zijn van de 'Find My'-functie.


Hier
 kan je een afspraak maken via de publieke agenda van Apple om je iPhone binnen te brengen bij Lab9.

Glasbreuk kunnen we bijna altijd repareren. De kost hiervan hangt af van het iPhone-model en mogelijke extra schade. Schade die veroorzaakt is door een ongeval of verkeerd gebruik, valt nooit onder garantie. We voeren een diagnostische test uit om te kijken of er nog andere reparaties aan de iPhone nodig zijn. Als deze nodig zijn, brengen we je daarvan op de hoogte.

Cosmetische schade
Uiterlijke sporen van slijtage die ontstaan door normaal gebruik worden niet door de garantie gedekt. Dergelijke schade betekent echter niet dat je andere defecten niet onder garantie kan laten repareren, indien die niet rechtstreeks gelinkt zijn aan de cosmetische schade.

Vloeistofschade
Alle iPhones bevatten indicatoren die aantonen of ze in aanraking geweest zijn met een vloeistof. In dat geval zal de aanspraak op de garantie door Apple geweigerd worden.

Accidentele / uitwendige schade
In het geval dat er uitwendige schade vastgesteld wordt, vervalt de garantie op het toestel. Het is niet zo dat er een oorzakelijk verband hoeft te zijn tussen de uiterlijke schade en de problemen die met het toestel ervaren worden. Het feit dat er zichtbare schade is, is vaak de oorzaak van het vervallen van de garantie.

Als je iPhone beschadigd is en bijvoorbeeld een gebroken scherm heeft, en dat verhindert het vervangen van een intern onderdeel (bijvoorbeeld een batterij), moet dit probleem eerst opgelost worden vooraleer het onderdeel kan vervangen worden. Hierdoor kunnen kosten in rekening worden gebracht voor de reparatie.

  1. Ga naar 'Instellingen' en tik bovenaan op je naam.
  2. Tik op 'Zoek mijn' en op 'Zoek mijn (iPhone of iPad)'.
  3. Tik op de groene knop bij 'Zoek mijn' waardoor die grijs wordt. Geef het wachtwoord van je Apple ID in en tik op 'Schakel uit'.


Lukt het niet om 'Zoek mijn' uit te schakelen, dan neem je best telefonisch contact op met Apple via 0800 80 407.

Geoptimaliseerd opladen
De iPhone heeft een instelling die slijtage van de batterij tegengaat. Op basis van je dagelijkse oplaadroutine wordt het apparaat alleen verder dan 80% opgeladen als je het apparaat nodig hebt. Een volledig opgeladen batterij verder opladen kan namelijk zorgen voor een snellere slijtage. U kan deze instelling uitschakelen, maar weet dan wel dat de batterij mogelijk sneller zal moeten worden vervangen.

Open de instellingen op uw iPhone en navigeer naar ‘Batterij’ > ‘Batterijconditie en opladen’.
Bij iPhone 15-modellen: selecteer ‘Oplaadoptimalisering’ en druk op ‘Geen’.
Bij iPhone 14-modellen en ouder: schakel ‘Geoptimaliseerd opladen’ uit.

Uw toestel zal nu niet stoppen met laden en altijd tot 100% opgeladen worden. Indien dit niet het geval is vereist uw toestel of oplader mogelijks service. Kom hiervoor gerust langs in één van onze winkels.

De service-tools en diagnose-software die gebruikt worden tijdens de reparatie is vaak niet compatibel met beta-versies van iOS, iPadOS, macOS, watchOS, HomePodOS of tvOS.

Wanneer je toestel een herstel vereist, zullen we de laatste versie van de software op het toestel moeten plaatsen, waarbij je toestel wordt gewist. Zorg dus zeker voor een backup van belangrijke gegevens.

Batterijslijtage is een normaal en verwacht proces.

Elke oplaadbare batterij, inclusief die in je Mac of iPhone, heeft een beperkte levensduur. Na verloop van tijd neemt de capaciteit af, wat betekent dat de batterij minder lang meegaat op een volle lading. Dit is een normaal slijtageproces bij lithium-ion batterijen en geen fabricagefout.

Wat houdt normale batterijslijtage in?

  • Elke batterij heeft een bepaald aantal laadcycli. Eén cyclus = volledig opladen en ontladen.
  • Na 500 laadcycli (iPhone) of 1000 laadcycli (Mac) behoudt de batterij nog ongeveer 80% van de oorspronkelijke capaciteit.
  • Factoren zoals hoge temperaturen, intensief gebruik en constant opladen kunnen dit proces versnellen.


Waarom valt dit niet onder garantie?

Garantie dekt fabricagefouten en defecten, maar niet de normale slijtage die ontstaat door gebruik. Omdat batterijcapaciteit op natuurlijke wijze afneemt, wordt dit beschouwd als gebruiksslijtage en niet als een defect.

Hoe kan je de levensduur van je batterij verlengen?

  • Gebruik originele opladers of van kwalitatief bewezen merken, zoals Belkin.
  • Vermijd extreme temperaturen.
  • Gebruik de 'Optimized Battery Charging'-functie van Apple.
  • Laad niet constant tot 100% op en voorkom diepe ontladingen.